Welcome to Hikayat Seri Manja's Territory. Be nice here. Thank you. Follow | Dashboard
Hikayat Seri Manja
Shout Here






Blog Archive









6 more days to go...
Thursday, July 25, 2013 | 4:34:00 PM | 2 comments


3pm, done interview santai bersama pegawai dari MSC. 
Malaysia Status Company.


Miss Azlinda sendiri volunteer turun padang melawat student praktikal di First Online, JB. Interview yang sangat ringan, bersifat santai sahaja. Tiada yang formal. No specific prosedur mahupun protokol diraja yang perlu di tatatertibkan. 


Bersama sedikit perkongsian pengalaman, bertukar pandangan dan pendapat yang dihidangkan membuka mata aku seluasnya untuk lebih bersedia menghadapi dunia seterusnya iaitu alam pekerjaan. Bukan senang senang nak dapat nasihat dari orang yang besar pengaruhnya ni. Bukan besar pada poket, bukan juga pada darjat mahupun body nya, tetapi pada status dan ilmu yang ada dalam dirinya. Aku kagum. Ingin saja bertanya bagaimana dia pada masa dahulu ketika seumur dengan ku yang membuatkan dia boleh berdiri teguh serta dihormati seperti sekarang.


Perjumpaan yang singkat tak sampai sejam. ianya Lebih kepada friendly-meet membuatkan gas air-cond yang sejuk telampau seperti mencucuk-cucuk seolah olah kasi hint supaya dipendek kan lagi masa perbualan. Nasib bulan puasa kalau tak hidang kopi tiga-jug pun pasti tak mencukupi. Alah macam tak paham pulak, kan biase orang kata masa itu sentiasa cemburu dengan kita.

Alhamdulillah berakhir dengan selembar senyuman. Kami dihadiahkan juga survenior comey lottey ni dari pihak MSC. Terima kasih Cik Azlinda. Dan certificate menyusul kemudian Insya-Allah :-)

"Eh, Elaun bulan ni mana?", "Haishhh, tunggu hujung bulan lah macam biasa".
Hehek, tak sabar tunggu duit poket bertambah  >.<






Finally, 6 more days to go..before say GOOD BY to internship..

aku plak macam, waaargghh dah 6 bulan duk JB ghupenyerr!! Tepuk bahu sendiri.

Hmmmm..nak ucap selamat berbuka baru pukul 4 lebih. hah, OK Bai je lah! Jumpa di lain hari.