Welcome to Hikayat Seri Manja's Territory. Be nice here. Thank you. Follow | Dashboard
Hikayat Seri Manja
Shout Here






Blog Archive









Bicara HaTi ke HaTi
Wednesday, June 15, 2011 | 3:43:00 PM | 0 comments

Salam…jika anda tertanya-tanya hari ni hari ape, aku bole bgatu hari ni hari RABU..

bila tanye tarikh??? 15 Jun 2011…
cuba pk2 blk ade x perkara istimewa yg kne mgena dgn tarikh ni???

adekah Hari Guru??Hari kekasih??Anniversary??hari wesak??hari pekerja??hari jadi kawn2??

or hari jadi si dia?? Ha..jgn smpai terlupa plak..kalo btol, ape tunggu lg??cpt2 la btindak ye..pegi beli hadiah or wat la pape yg patot sblm anda terlambat..or nk tgok muka si dia yg da stat muncung 15inci tu..hehe

ai mcm ade pgalaman je???ish xla…

ckp pasal tarikh pnting ni aku mmg slalu igt..baik besday family, mahupun si dia…anniversary???

lg la x pernah lupa..tp kadang2 tu, ter ’miss’ jgk la..

bkn terlupa, just kurang igt je..hehe..sbb tem tu bz sket ngan hal2 lain..tp x bmakna aku x amek berat tau dgn tarikh2 pnting mcm tu…sb bkn slalu dpt celebrate sama2..btol x..??

OK lah, skrg nkui a bkn nk cte pasal 
tarikh or nombor2 pnting ke hape, just nk ckp 
pasal HATI..

stiap manusia yg diciptakan oleh yg maha Esa semua memiliki hati..


terpulang kpd individu tu sdiri la bgaimana nk mencorak kan nye…
kalo putih, putih la hatinya..
tp kalo hitam…hitam la jd nye..tu lah yg dikatakan manusia yg gelap hatinya
hati ni memegang terlalu byk rahsia yg x bole di rungkaikan secara satu persatu..ia nya amat sulit dan dalam skali…

apatah lg nk dibezakan antara hati wanita & hati lelaki..kalo nk tau 
dgn lebih dlm tentang hati lelaki, bole lah btanya kpd org lelaki sbb mereka lebih pakar tntg hati mereka sendiri…

Hati wanita ni kan,adalah dunia yg penuh 
tanda tanya yg mmg x semuanya 100% diketahui oleh lelaki walaupun mereka anggap mereka tahu…tp kan, jika mereka mampu kuasai hati wanita, bermakna mereka telah mempunyai serta memiliki hubungan yg damai…

Bagi aku, hati ni mesti dilengkapi dan disertai dgn pengorbanan tanpa henti dan membuang sikap or sifat ego…

Contoh:
Bila seseorang wanita tu kata dia sedang bersedih, tp dia x menitiskan air mata, itu bermakna dia sedang menangis didalam hatinya…Apalah salahnya si lelaki itu dtg memujuk nya agar hati wanita tu bertambah sejuk dan damai..turunkan lah sifat ego tu sedikit demi mengambil semula hati wanita tersebut yg rapuh menunggu retak..

Kepada lelaki2 di luar sana, dibawah aku da list kan antara rahsia hati wanita yg perlu diambil kira ttp bukan cuma di ambil mudah..sbb aku pon wanita..jd aku tau lah…huhu

  • Wanita suka meluahkan apa yg mereka rasa melalui muzik, puisi, lukisan. Cara penulisan(surat @sms @blogging..) adalah cara yg termudah utk mereka luahkan isi hati hati.
  • Wanita lebih bersikap ‘moody’ berbanding lelaki. Jd kne pandai lah tangani mood mereka yg ad klanya x menentu tu..
  • Semua wanita mahukan seorang lelaki yg cintakan mereka sepenuh hati.
  • Wanita mudah jatuh hati kpd lelaki yg romantik dan mengambil berat tentang diri mereka serta baik terhadapnya.
  • Bg kebanyakan wanita, cinta bermaksud kesetiaan, pengorbanan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan
  • Wanita merajuk sbenarnya lebih sekejap drpd lelaki krn wanita miliki hati yg lembut dan jiwa yg mudah dipujuk…jd kne pandai2 lah pujuk kalo xnk rajuknya berpanjangan yek…

Secara naluri, wanita lbh menyayangi lelaki yg x kedekut, krn lelaki yg 
kedekut harta juga akan kedekut dgn kasih sayang..
smpai kadang2 tu susah sgt nk ucapkan kata2 indah 
spt “sy sygkan awak” atau “I love  forever” pd wanita yg kononnya dia sayang..
bukan mahal sgt pon..!!

Ada ungkapan yg aku pernah dgr sebelum ni.
”Apabila kemiskinan masuk dari pintu, maka cinta akan lari dari jendela.”
 Betul ke??? Wallahua’lam…assalamualaikum..