Welcome to Hikayat Seri Manja's Territory. Be nice here. Thank you. Follow | Dashboard
Hikayat Seri Manja
Shout Here






Blog Archive









BaBi vs KaFiR !!
Sunday, June 12, 2011 | 4:03:00 PM | 0 comments
ada 'something' nk kongsi ngan korg sume...
aku erbaca sebuah manuskrip lama yg ditulis sdh berkurun masihi. 

Ini adlh sesuatu yg harus direnung dan difikirkan b'sama..bkn stakat baca dan kemudian lupakan, tp aku harap dan doakan smoga kte sume dpt elak dari terjerumus dlm golongan spt ini:

Seorang kafir berkata:

"Saya rasa bersyukur kpd Allah wlaupun saya dilahirkan dlm keadaan kafir. Ini krn kafir lbh mulia dr dilahirkan sbg seekor anjing."

Anjing pula berkata:

"Saya juga bersyukur kpd Allah wlaupun sy dilahirkan sbg anjing. Ini krn anjing lbh mulia dr dilahirkan sbg seekor babi."

Cuba korg teka apakah yg babi akan kata dan siapakah yg babi akan bandingkan dgn dia...???

Babi tersebut berkata: 

"Saya juga bersyukur kpd Allah walaupun sy dilahirkan sbg seekor babi. Ini krn sy lbh mulia drpd manusia yg TIDAK SOLAT".

Manuskrip ini memberi kesedaran & pengajaran kpd umat islam yg masih juga tidur & juga umat yg slalu bandingkan diri mereka dgn insan yg lemah dr mereka. Jika ini berterusan, umat islam tdk akan maju.. Tercatat di dlm Al-quran, umat islam yg tinggalkan solatnya akan menjadi semakin byk dan bertambah2 dan ianya lumrah petanda akhir zaman..Apakah ini akan berlaku, sedang berlaku atau sdh pun berlaku??

Ingat wahai teman, sesungguhnya mati itu adalah benar, azab neraka iti juga bukan rekaan dan syurga itu juga benar..sesungguhnya ianya bukanlah rekaan semata-mata....subhanallah..maha suci ALLAH..


Dalam Al-Qur'an pun menyebut:
"Dan dirikanlah solat dan tunaikanlah zakat. Dan kebaikan apa saja yang kamu usahakan bagi dirimu, tentu kamu akan mendapat pahala nya pada sisi Allah. Sesungguhnya Alah Maha Melihat apa-apa yang kamu kerjakan."
(surah Al-Baqarah ayat 110 )