Welcome to Hikayat Seri Manja's Territory. Be nice here. Thank you. Follow | Dashboard
Hikayat Seri Manja
Shout Here






Blog Archive









wahai hati yang sedang diuji.
Tuesday, May 15, 2012 | 2:36:00 AM | 4 comments
Bismillah.

Ya Allah...Ya Rabbi...air mata menitis lagi.
Dugaan ini memang hebat. Ya Rahman Ya Rahim kau angkatlah beban yang aku pikul. Kau ringankanlah dugaan yang kau telah campakkan pada hambamu ini. Aku lemah ya Allah. Aku hambaMu sangat kerdil. Hanya padamu selayaknya tempat aku mengadu.


"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya".
                                                                                [Al-Baqarah:286]

"Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya jika kamu orang-orang yang beriman".
                                                                                   [Al-Imran:139]

Air mata lah peneman setia. Tangisan pengubat sementara. Sabar pendinding jiwa. Memohon pada yang Esa menjadi pelengkap hubungan jiwa.

-> People cry, not because they too weak, It's because they've been strong for too long.

Bertahan lah..aku kena kuat. Jangan biarkan diri berterusan rebah begini. Sekarang ni bukan masa untuk merenung nasib, bukan masa fikir masalah dan kesusutan. But it's time to cari penyelesaian untuk semuanya. La Tahzan. Innallaha ma'ana.