Welcome to Hikayat Seri Manja's Territory. Be nice here. Thank you. Follow | Dashboard
Hikayat Seri Manja
Shout Here






Blog Archive









Hari Bapa Sedunia
Sunday, June 19, 2011 | 3:31:00 PM | 0 comments
19 JUN 2011 (17 REJAB 1432 H) bersamaan hari AHAD jam 2:58 p.m
Salamape khabar smua?? harap semua sihat & bahagia disamping keluarga ..

Fuhh..agak lama x update blog niso, aeni aku amek kputusan nk update jugak blog ni sebelum ia berhabuk..ngeh3..

Sume orang nk tau, hari ni merupakan hari bapa sedunia
jd, sebelum terlambat, aku nak ucapkan SELAMAT HARI BAPA kpd semua bapa2 
yg ada di Malaysia ni x kira la da bpe tahun bergelar seorang bpa, 
atau pun yg bakal menjadi bapa x lme lg..


khas utk ayah ^__^



Lagu ni aku tujukan khas buat ayah aku yg bernama JAMAL BIN IBRAHIM semoga panjang umur & berbahagia selama-lamanyaayah la ayah yg terbaik.
I LOVE YOU AYAH

Sentuhanmu
Album : Damba Kasih
Munsyid : In-Team

Terpanar aku pada sentuhan keramatmu
Mengheret aku mentafsir memori silammu
Dulu ku ragu apa terbungkam dibenakmu
Kini ku tahu apa yang terbuku di hatimu

Surut dedarku pada usapan manteramu
Tunduk ungkalku pada ketegasan dirimu
Terpasak semangat pada keyakinan tekadmu
Keakuranku pada tunjuk dan titah arahanmu

Oh ayah,
Tak pernah ku tanya
Kemana tumpahnya keringatmu

Oh ayah,
Tak pernah ku hitung
Berapa banyak kerutan di dahimu
Yang ku pinta hanyalah kemahuan hatiku
Yang sedaya ayah laksanakan

Kau pendorong bukanlah pendesak
apalagi memaksa diriku
Aku terlorong bukan terdesak
apalagi rasa terdera

Tak terkuis dugaan menduga
Apalagi takdir yang menerpa
Aku mengharap bukan menolak
Apalagi cuba melupa

Lestari kasihmu tanpa batasan
Sempadan waktu yang memisahkan
Abadi hingga ke hujung usia akhiran masa
Sentuhanmu amat bermakna..



Melodi: Abai Os (Hijjaz Records)
Senikata: ITO Lara (Gurindam Entertainment)
Hakcipta : Hijjaz Records Sdn. Bhd.