Welcome to Hikayat Seri Manja's Territory. Be nice here. Thank you. Follow | Dashboard
Hikayat Seri Manja
Shout Here






Blog Archive









Terkadang kita terlalu kuat bekerja
Thursday, March 21, 2013 | 10:21:00 AM | 0 comments




Tempat baru...suasana baru...dunia baru...kawan-kawan pun baru

Ha'ah...Aku perasan juga
Terkadang kita terlalu kuat bekerja
Lima hari seminggu. dari awal pagi lewat petang baru pulang
sampai belum ada masa untuk diri sendiri
Tak ada masa untuk kesihatan diri.
Lenguh-lenguh sakit badan batuk selsema pun semacam dah lali.


Kata orang, Alah Bisa Tegal Biasa.

Rehat tak cukup
Tak ada lagi masa manjakan tubuh dalam tab mandi,
tak lagi sempat nak lepak lepak minum teh o cicah biskut Tiger depan TV
...macam dulu...


Belum sempat untuk tarik nafas panjang sambil makan aiskrim penuh kenikmatan.
Mata asyik jeling-jeling jam tangan nak stand-by awal sebab harini masuk kerja shift petang.


Tak ada masa. tak ada masa.
"Masa hujung minggu kau mana?"
"Hujung minggu lah masa aku guna untuk buat kerja part time.Sabtu Ahad."


"Bila masa kau rehat?"
"Malam aku tidur kira rehat la tu."


Terlalu asyik mengejar sesuatu demi memenuhi hajat dan impian
Mengejar sesuatu yang belum pasti bagaimana rupa titik penghujungnya.
Tapi best juga part time aku sebab hari-hari dapat makan ayam panggang free.


Terkadang kita terlalu kuat bekerja
Aku terus berbisik dalam hati, ingat! jangan zalimi diri sendiri.
Tak apa, nanti dah puas bekerja aku berenti juga.



Kenny Rogers Roasters Jusco Tebrau, JB