Welcome to Hikayat Seri Manja's Territory. Be nice here. Thank you. Follow | Dashboard
Hikayat Seri Manja
Shout Here






Blog Archive









Kah..kah..kah..tua sudah kau~
Friday, July 1, 2011 | 10:15:00 AM | 0 comments
Assalamualiakum…

Ha??? 1 julai??? Apekah??

Ini bermakna hari lahir aku sudah tiba…
yeah..aku da dewasa!! 
*cettt..padahal da tua tp tak mengaku.

Aku dilahirkan pd 1 julai 1990..ini bermakna umurku sudah mencapai 21 tahun pd tahun ni..

Syukur Alhamdulillah…
 Hurm..masih perlu kah disambut dgn gah?? Cukup la stakat biasa2 saja…

Umur telah pun meningkat naik…bermakna kte semakin menghampiri tugas2 serta tanggungjawab yg lebih berat lagi selepas ni….kne lah mnyiapkan diri dan lebih bersedia utk hadapi kerja2 dan hal2 yg lebih rumit..

jgn slalu bergantung pd org lain, maknanya x bole da nk suh ibu basuhkan baju aku, masak untuk aku, hantar kalau aku nak pegi pasar malam..semua da kne wat sendiri..tp duit blanja still bole mintak kat ibu kan?? bole la..bole la..

*bajet..macam la mak aku baca je entry sampah mcm ni..



semua benda akan kte pikul di bahu sendiri..tetapi bkn sbg beban..tp anggaplah ia sbg tanggungjawab sbg anak2..sbg pelajar..serta sbg kalifah yg telah diamanahkan di atas muka bumi Allah ni..


Orang kata, usia 21 adalah usia untuk mendapat kunci... kunci apa?.. kunci kehidupan, kunci kebebasan, kunci melangkah dengan lebih jauh, kunci menuju kehidupan yang lebih bermakna. Pada usia ini dikatakan seseorang insan itu telah matang dalam membuat keputusan...

Harapan kdp diriku agar m’jd semakin matang, bijak, mampu menangani apa juga masalah yang mendatang dengan lebih baik & semakin baik selari dengan usia......

Syukur Alhamdulillah, kerana diriku mncapai telah umur 21 tahun, namun disebalik ini, aku perlu kuatkan iman, kukuhkan akhlak, kuatkan peribadi, pertingkatkan amalan, matang kan fikiran.

Sekadar itu peringatan utk diri sendiri. 

Kepada mereka yg sudah mningkat umur juga,  Peringatan untuk anda juga.
Jadikan hari ini lebih baik dari smalam, dan esok lbh baik dr hari ni. 

Sekian, wassalam..